piątek, 26 kwietnia, 2024
Flesch Mazowsza

INTERWENCJA. Wykryto nieprawidłowości na poczcie w Pruszkowie

Długie kolejki, brak elektronicznego systemu obsługi klientów i załatwianie spraw poza kolejnością – to czarna i niestety prawdziwa rzeczywistość punktu pocztowego przy ul. Kraszewskiego w Pruszkowie. Poczta Polska widzi problem i zleca monitoring. Niestety na całej sprawie jak zawsze cierpią klienci.

Postanowiliśmy zająć się sprawą poczty przy ul. Kraszewskiego w Pruszkowie, w momencie kiedy do naszej redakcji zaczęły spływać e-maile z informacjami od niezadowolonych mieszkańców. Olbrzymie kolejki i średni czas oczekiwania ponad godzinę do okienka, zbyt mała ilość pracowników obsługujących interesantów czy bezpardonowe i nieuzasadnione wpychanie się poza kolejnością – to tylko kilka najpopularniejszych zgłoszeń, które poruszali mieszkańcy Pruszkowa.

Placówka z lat 90-tych

Punkt pocztowy przy ul. Kraszewskiego wydaje się mocno odstawać od standardów, do których przyzwyczailiśmy się już na poczcie w innych miejscach.

Kwestie długich kolejek i obsługi w odpowiedniej kolejności powinien rozwiązać specjalny system numeracji, który automatycznie rozdzielałby interesantów według ich spraw oraz nadawał każdej osobie indywidualny numerek. Tego typu system działa w większości punktów pocztowych w Polsce, sprawdza się i jest bardzo dobrze oceniany przez korzystających.

Niestety na poczcie przy ul. Kraszewskiego nie ma jeszcze takiego rozwiązania, stąd liczne problemy i słaba jakość obsługi.

Słaba jakość obsługi

Mieszkańcy skarżą się również na zbyt małą ilość otwartych okienek i brak jasnego podziału dotyczącego oznakowania spraw do załatwienia w danym punkcie.

– O godzinie 10:40 stanąłem w kolejce do okienka w celu dokonania opłaty, otwarte były dwa z czterech okienek, ucieszyłem się bo w 96% przypadków czynne jest tylko jedno – skarży się jeden z mieszkańców.

Zastrzeżenie klientów wzbudza również jakość obsługi i brak porządku na poczcie.

– Wiele osób z końca kolejki bezczelnie wpychało się przed osoby na jej początku, mimo zwracania uwag pracownicy placówki, osoby te były obsługiwane poza kolejnością. To czysta kpina osób, które tam pracują, że zamiast rozwiązywać problemy i usprawnić proces obsługi same go pogarszają – opowiada inny mieszkaniec.

Co na to Poczta Polska?

Monitoring i chęć poprawy sytuacji

Poprosiliśmy Pocztę Polską o komentarz dotyczący sytuacji w placówce przy ul. Kraszewskiego w Pruszkowie. Biuro prasowe, w krótkim mailu podziękowało za zgłoszenie sprawy oraz poinformowało naszą redakcję, że podejmie działania weryfikacyjne i korygujące, w celu poprawienia sytuacji w placówce.

Została ona objęta dodatkowym monitoringiem. Mamy nadzieję, że sprawa zostanie szybko rozwiązana ku zadowoleniu mieszkańców i przyszłych klientów.

Do sprawy wrócimy, aby sprawdzić czy zapewnienia centrali przyniosły oczekiwaną przez klientów poprawę jakości obsługi.

Kinga Rochalska

Fot. Ewelina Wielgat

Like this Article? Share it!

About The Author

Comments are closed.