sobota, Listopad 17, 2018
Flesch Mazowsza

Sprawdzamy postęp prac na trasie Grodzisk Mazowiecki – Warszawa-Włochy

Marcin Giziński Luty 1, 2018 Różności, Wiadomości

Ponad cztery miesiące temu, 3 września 2017 r., rozpoczął się remont torowiska na trasie Warszawa WłochyGrodzisk Mazowiecki. Sprawdzamy na jakim stopniu zaawansowania prowadzone prace i czy torowisko zostanie oddane do użytkowania w planowanym terminie.

Od 3 września 2017 r. prowadzone intensywne prace remontowe na 22-kilometrowym odcinku podmiejskiej linii kolejowej od stacji WarszawaWłochy do Grodziska Mazowieckiego.

Po zakończeniu modernizacji maksymalna prędkość pociągów na linii podmiejskiej wzrośnie z 90 km/h do 120 km/h. Czas dojazdu z Grodziska Mazowieckiego do WarszawyZachodniej ma więc skrócić się o 4-5 minut.

Niezbędna modernizacja linii

Co więcej, podczas modernizacji wszystkie stacje na trasie mają zostać przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, a między Brwinowem i Pruszkowem powstanie nowa stacjaParzniew. Odnowione zostaną także wiaty na peronach. Dodatkowo powstanie tunel drogowy pod torami przy ul. Działkowej w Pruszkowie.

Po upływie czterech miesięcy od rozpoczęcia remontu, pytamy przedstawicieli PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. o postęp prac remontowych na trasie Grodzisk MazowieckiWarszawaWłochy.

Prace idą zgodnie z planem

Jak twierdzą kolejarze, prace remontowe na podmiejskiej linii idą zgodnie z planem. Na szlaku z WarszawyWłochy do Grodziska Mazowieckiego zdemontowano już większość torów i sieci trakcyjnych. Wykonawca dokonuje już ostatnich prac rozbiórkowych na starych peronach.

Powoli wyłaniają się konstrukcje nowych obiektów w miejscowościach Brwinów, Milanówek i Piastów. Widać również zaawansowane prace przy nowym przystanku Parzniew oraz WarszawaWłochy. Z kolei prace przy budowie peronu jednokrawędziowego na półmetku.

Mocno zaawansowany jest także montaż fundamentów sieci trakcyjnej. Na większości modernizowanego odcinka wykonawca przygotował już teren pod układanie nowych torów.

A jak postęp prac prezentuje się w liczbach? Na plac budowy wykonawca zwiózł już ponad 65 km szyn, ponad 35 tys. sztuk podkładów i 50 tys. ton kruszywa. Do robót wykorzystywany jest ciężki sprzęt. Pracują 24 koparki, 4 dźwigi, 23 betoniarki i ponad 30 samochodów ciężarowych.

Termin będzie dotrzymany

Przedstawiciele PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. twierdzą, że ruch pociągów zostanie przywrócony zgodnie z planem, czyli we wrześniu 2018 r.

Utrzymywane jest dobre tempo prac. We wrześniu przyszłego roku Polskie Linie Kolejowe planują przywrócenie ruchu pociągów między Warszawą a Grodziskiem Mazowieckimpodkreśla Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Kinga Rochalska

Fot. Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Like this Article? Share it!

About The Author

Comments are closed.