czwartek, 21 listopada, 2024
Flesch Mazowsza

Inwestycja zagrożona?

W piątek, 18 listopada br. odbyły się konsultacje społeczne w sprawie budowy wiaduktu nad torami PKP w Pruszkowie. Zdaniem władz miasta zaproponowane przez Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich, zarządcę ul. Poznańskiej, rozwiązania projektowe są nie do zaakceptowania.

Kierowcy przejeżdżający przez Pruszków mogą skorzystać z dwóch przepraw przez tory PKP – przejazdu na ul. Przejazdowej lub wiaduktu w ciągu ul. Poznańskiej. Niestety stan techniczny wiaduktu w centrum Pruszkowa pozostawia wiele do życzenia.

Według przeprowadzonych ekspertyz w ciągu najbliższych trzech lat konieczne jest wykonanie gruntownego remontu wiaduktu. Władze miasta chcą go połączyć z planowanym w najbliższym czasie remontem torów kolejowych. W planach jest budowa nowej przeprawy obok już istniejącej, a następnie rozbiórka starej konstrukcji.

W miniony piątek, 18 listopada br. biuro projektów TRASA sp. z o. o., które na zlecenie Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich, zarządcy ul. Poznańskiej, opracowuje dokumentację projektową dla budowy wiaduktu i rozbiórki istniejącej przeprawy przedstawiło swoją koncepcję. Na spotkaniu obecne były władze Pruszkowa, przedstawiciele mediów i garstka mieszkańców Pruszkowa.

Jak wynika z koncepcji przedstawionej przez projektantów nowy wiadukt nad torami PKP miałby mieć, podobnie jak istniejący, po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Dodatkowo wiadukt wzbogaciłby się o bezpośredni łącznik z al. Wojska Polskiego, który umożliwiłby kierowcom jadącym od strony autostrady A2 zjazd w kierunku Grodziska Mazowieckiego. Zdaniem władz Pruszkowa zaproponowane rozwiązania są nie do przyjęcia.

– Biuro projektowe dostało trudne zadanie, które jest nie do zrealizowania zgodnie z naszymi oczekiwaniami. Pewnie trzeba będzie uruchomić inne źródła dodatkowe, może rządowe. Nie wyobrażam sobie abyśmy wydali 40 mln. zł i pozostali w rozwiązaniach na poziomie lat 60 – tych – mówił na spotkaniu Andrzej Kurzela, wiceprezydent Pruszkowa.

Zdaniem władz miasta najlepszym rozwiązaniem byłaby budowa wiaduktu z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach oraz bezpośrednimi łącznicami ułatwiającymi zarówno wjazd, jak i zjazd w kierunku autostrady A2. Co więcej, Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich powinien zastanowić się nad kompleksowym rozwiązaniem dla całego układu drogowego łączącego Al. Jerozolimskie z autostradą A2.

– Obok nowego wiaduktu należy rozważyć przebudowę ronda na dwupasmowe oraz poszerzenie ul. Poznańskiej. Trzeba na to spojrzeć kompleksowo, stworzyć projekty i sukcesywnie je realizować. W ten sposób wspólnie z powiatem stworzyliśmy małą obwodnice Pruszkowa – podkreślał Andrzej Kurzela.
Władze miasta zapowiadają, że będą interweniować w sprawie projektowanego wiaduktu. Liczą także na pomoc i zaangażowanie mieszkańców Pruszkowa.

Kinga Rochalska

Fot. www.pruszkow.pl

Like this Article? Share it!

About The Author

Comments are closed.