sobota, 23 listopada, 2024
Flesch Mazowsza

Drugi tor WKD do Podkowy dofinansowany przez Unię

Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisało umowę z WKD, na podstawie której spółka otrzyma dofinansowanie w kwocie 74 mln zł na budowę drugiego toru na odcinku Podkowa Leśna – Grodzisk Mazowiecki. Wartość dofinansowania stanowi ok. 70 proc. kosztów całej inwestycji.

Zaplanowany przez WKD projekt obejmie nie tylko zasadniczą budowę toru linii 47 między Podkową Leśną a Grodziskiem Mazowieckim, ale także wymianę nawierzchni dotychczasowego toru, dobudowę i modernizację istniejących peronów oraz przebudowę przejazdów kolejowo-drogowych. W zakres inwestycji wejść ma również modyfikacja dworców Podkowa Leśna Główna i Grodzisk Mazowiecki Radońska. Koszt przedsięwzięcia szacuje się na ok. 107,9 mln zł.

Nadrzędnym celem projektu jest zwiększenie przepustowości linii. Dodatkowy tor zapewni zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów, co w realny sposób przełoży się na komfort pasażerów korzystających z WKD. Ponadto władzom spółki zależy na budowaniu marki i dbaniu o popularność „Wukadek”.

– Cieszę się, że mogliśmy w tym pomóc. Szansę na rozwój dały fundusze unijne, które zapewniły finansowanie 70 proc. wartości tej inwestycji – powiedział Jerzy Kwieciński, minister finansów, inwestycji i rozwoju.

Zarząd spółki Warszawskiej Kolei Dojazdowej w lipcu podpisał umowę z firmą Transprojekt Gdański, która odpowiada za przygotowanie stosownej dokumentacji projektowej. Projekt wraz z pozwoleniem na budowę powinien być gotowy w lipcu 2020 roku. W przyszłym roku spółka zamierza ogłosić przetarg, w którym wyłoniony zostanie wykonawca inwestycji. Całość prac ma zakończyć się w pierwszej połowie 2023 roku.

Pomysł realizacji drugiej linii kolei do Grodziska Mazowieckiego nie jest nowy.

– Wypełniamy zamierzenie leżące u podstaw strategii przyjętej przez założycieli i budowniczych linii kolejowej EKD, którzy ponad 90 lat temu planowali drugą nitkę toru do Grodziska Mazowieckiego – przyznał Michał Panfil, prezes zarządu WKD.

Aneta Czarnecka
Fot.: Transport-publiczny.pl

Like this Article? Share it!

About The Author

Comments are closed.