piątek, 22 października, 2021
Flesch Mazowsza

Rodzice deklarują, że wydadzą więcej na tegoroczną wyprawkę szkolną

Większość Polaków nie zamierza oszczędzać na tegorocznej wyprawce szkolnej. Jak wynika z najnowszego badania SW Research na zlecenie Empiku, ponad 60% rodziców spodziewa się wydać na zakupy więcej niż rok temu. Co druga osoba planuje przeznaczyć na wyprawkę ponad 500 zł. Opiekunowie przygotowują się jednak na różne scenariusze. Obok zakupu artykułów szkolnych i papierniczych ważna jest dla nich odpowiednia organizacja miejsca do nauki w domach.

Aż 62% badanych przez SW Research rodziców wyda na wyprawkę szkolną więcej niż rok temu. Co trzeci respondent przeznaczy na zakupy dla jednego dziecka od 301 do 500 zł. Jednocześnie do 29% (o 4 punkty procentowe w porównaniu do poprzedniego roku) wzrósł odsetek rodziców, którzy zamierzają wydać na ten cel od 501 do 700 zł. Co siódmy respondent (14%) jest gotowy na koszt do 1000 zł. Tyle samo osób (14%) planuje zmieścić się w przedziale 101-300 zł.
Widoczne są dwa podejścia do kupna wyprawki. 58% osób deklaruje, że kupi tylko te produkty, które wymagają wymiany. Nieco mniejsza grupa badanych dostrzega potrzebę skompletowania od podstaw całej wyprawki.
Spore zakupy czekają także rodziców minimum dwójki dzieci – 45% przyznaje, że może wykorzystać tylko niewielką część dotychczasowej wyprawki starszego dziecka, aby wyposażyć młodsze na nowy rok szkolny.

Wspólna decyzja


Aż 90% rodziców wybiera produkty do szkoły wspólnie z dziećmi. Niemal co trzeci badany w pierwszej kolejności kieruje się opinią dziecka i, co ciekawe, aż 60% opiekunów jest w stanie zapłacić więcej za produkt, który podoba się uczniowi. Wśród najważniejszych cech, które muszą spełniać elementy wyprawki, respondenci wymieniają trwałość, jakość i funkcjonalność.
Ponad 60% Polaków zwraca uwagę na to, czy artykuły szkolne produkowane są w zrównoważony sposób, bez szkody dla środowiska.
Zeszyty i notatniki, długopisy i ołówki, ubrania i obuwie, podręczniki oraz inne przybory piśmiennicze (np. linijka, cyrkiel) – to produkty najczęściej wymieniane na listach zakupowych (powyżej 70% wskazań). W dalszej kolejności rodzice deklarują także potrzebę uzupełnienia wyprawki o pomoce do poszczególnych przedmiotów (powyżej 60% wskazań), np. lektury szkolne. Zakup piórnika czy tornistra deklaruje co druga osoba – odpowiednio 54% i 53%.

Miejsce do nauki i zakupy hybrydowe


Poza przygotowaniem dziecka do nowego roku w szkole, ważna jest również organizacja miejsca do nauki w domu. Jak wynika z badania SW Research dla Empiku, ponad połowa (55%) rodziców zamierza w tym roku uzupełnić lub zorganizować od podstaw wyposażenie takiego kącika. Na liście zakupów najczęściej pojawiają się krzesła/siedziska (56%) oraz elementy oświetlenia pokoju (54%). Część opiekunów zamierza także kupić biurko (37%), szafki lub szuflady do przechowywania szkolnych rzeczy (35%).
Podobnie jak w ubiegłym roku, prawie połowa rodziców (49%) będzie kompletować wyprawkę, łącząc zakupy w sklepach stacjonarnych i w Internecie. Optymalnym wyborem są więc dla nich marki obecne jednocześnie w kilku kanałach sprzedaży, które dodatkowo oferują możliwość złożenia zamówienia online i odbioru w sklepie.
Badania SW Research dla Empiku pokazują, że co trzecia osoba kupi produkty do szkoły wyłącznie w sklepach w stacjonarnych, a co szósta – tylko na platformach online, doceniając ich zróżnicowaną i bogatą ofertę. Rodziców przekonuje także szeroki wybór form dostawy bez dodatkowych opłat – jak na przykład w Empik Premium.

Źródło: Biuro prasowe Empiku

Like this Article? Share it!

About The Author

Comments are closed.