czwartek, 28 marca, 2024
Flesch Mazowsza

Dodatkowe pasy ruchu, koniec bramek na A2

Poszerzenie autostrady A2 już niebawem stanie się faktem. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę z wykonawcą, która obliguje do opracowania projektu oraz stosownej dokumentacji umożliwiającej rozpoczęcie prac.

Idea poszerzenia autostrady A2 na 88-kilometrowym odcinku Warszawa-Stryków zrodziła się w ubiegłym roku. Jednak o rozbudowę infrastruktury komunikacyjnej na tym odcinku apelowano od dawna. Główną przyczyną jest gwałtownie zwiększające się natężenie ruchu, które znacząco odbiega od prognoz ekspertów z lat, kiedy projektowano autostradę. Skutek możemy obserwować w godzinach szczytu – kierowcy przemieszczają się znacznie wolniej niż dopuszczają przepisy. Dalsze szacunki natężenia ruchu nie napawają optymizmem. Wreszcie zapadły konkretne decyzje.

Poszerzenie zakłada budowę dodatkowych pasów ruchu oraz likwidację nieużywanych bramek w okolicach Pruszkowa. Umowa została już podpisana, a wykonawca niemal niezwłocznie rozpoczął prace. Przypuszcza się, że już w przyszłym tygodniu zostanie układana podbudowa w nieczynnym Punkcie Poboru Opłat.

Dodatkowe pasy ruchu będą dobudowane do jezdni po jej wewnętrznej stronie. Zgodnie z założeniami projektowymi, już podczas budowy pozostawiono rezerwę pod trzeci pas, dzięki czemu nie będzie konieczna przebudowa obiektów inżynieryjnych. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że czas trwania prac przygotowawczych do inwestycji ocenia się na 19 miesięcy, wobec czego nie potrwają one dłużej niż do 2021 roku. Całkowity czas realizacji ocenia się na okres do nawet 3 lat. Szacowany koszt przedsięwzięcia to około 600 milionów złotych.

Głównym celem rozbudowy jest dostosowanie infrastruktury autostrady do wciąż rosnącego stopnia natężenia ruchu. Dodatkowe pasy ruchu zwiększą bezpieczeństwo i przepustowość na odcinku Warszawa-Stryków. Zmodernizowana infrastruktura zapewni adekwatne warunki drogowe w przypadku powstania planowanego Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Aneta Czarnecka

Fot.: www.auto.dziennik.pl

Like this Article? Share it!

About The Author

Comments are closed.