Jak informuje portal „Rynek-Kolejowy.pl” wykonawca modernizacji podmiejskiej linii kolejowej nr 447 między Warszawą a Grodziskiem wystąpił o przedłużenie jej zamknięcia do 20 października.
Zamknięcie dwutorowo trasy (linia nr 447) pomiędzy stacjami Grodzisk Mazowiecki a Warszawa Włochy wprowadzono 3 września 2017 r. ze względu na rozpoczynające się prace modernizacyjne. Ruch pociągów i funkcjonowanie stacji pośrednich (tj. Milanówek, Brwinów, Pruszków, Piastów i Warszawa Ursus) po zmodernizowanej już linii kolejowej zgodnie z planem miał wrócić we wrześniu 2018 r. Wykonawca (Intercor) modernizacji linii 447 zproponował nawet inwestorowi (PKP PLK) skrócenie czasu zamknięcia linii bez dodatkowych opłat. Eksperci również wskazywali, że zamknięcie torowe przy maksymalnym tempie prac powinno być krótsze. Od samego początku jednak roboty nie były prowadzone całodobowo.
Wraz z upływem czasu coraz więcej wątpliwości budziło zaawansowanie robót modernizacyjnych, choć PKP PLK podkreślała że ich tempo jest dobre. Obawy wzbudzała zwłaszcza kwestia przeciągających się utrudnień na stacji Warszawa Włochy oraz wstrzymania prac w Pruszkowie.
Przedłużony remont?
Wkrótce może okazać się, że problemy podróżnych mogą potrwać dłużej niż pierwotnie planowano.
– Wykonawca wystąpił o przedłużenie zamknięć torowych. Sytuację tę i prace na linii omówiono na spotkaniu przedstawiciela Zarządu PLK oraz Zarządu firmy Intercor. Wyznaczono ważne punkty do planowej realizacji projektu – potwierdził w rozmowie z portalem „Rynek-Kolejowy.pl” Karol Jakubowski z PKP Polskich Linii Kolejowych.
Kluczowy odcinek
Rzecznik PKP PLK zwraca również uwagę na to, że obecnie kluczowe są intensywne prace związane z przebudową obiektów inżynieryjnych oraz odbudową układu torowego na odcinku od stacji Grodzisk do stacji Pruszków.
– Na podstawie postępu i zaawansowania tych prac, w połowie lipca, określony będzie czas uzyskania przejezdności linii Warszawa – Grodzisk – zgodnie z planem we wrześniu, lub będzie konieczne przesunięcie tego terminu – mówi Karol Jakubowski portalowi „Rynek-Kolejowy.pl.
Dłużej i więcej pracować
Portal zauważa, że skoro pojawiły się opóźnienia, dlaczego wykonawca nie prowadzi pracy całodobowo oraz w weekendy.
– Wykonawca został zobowiązany do intensyfikacji prac, również w czasie weekendów. Ze względu na kluczowy charakter inwestycji, PLK prowadzi stały monitoring prac – również w weekendy – mówi dla „Rynek-Kolejowy.pl Jakubowski.
Rzecznik PKP PLK przypomniał, że zgodnie z zawartą umową zakończenie prac na linii kolejowej 447 przewidziano w pierwszym kwartale 2019 roku, a podczas modernizacji wykonawca natrafił na niezidentyfikowane wcześniej kolizje. A to zwiększyło zakres robót.
Oprac. (mg)
Comments are closed.