środa, 24 kwietnia, 2024
Flesch Mazowsza

Ruszają przygotowania do budowy „dużej” obwodnicy Warszawy

Zapowiedzi wiceministra infrastruktury Marka Chodkiewicza dotyczące planów budowy tzw. „dużej” obwodnicy Warszawy zaczynają się urzeczywistniać. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpoczyna analizy dotyczące tej inwestycji.

Duże natężenie ruchu

O konieczności budowy obwodnicy Warszawy mówi się już od dawna. Mimo, że warszawiacy mają już kilka sporych fragmentów umożliwiających częściowy objazd stolicy, brakuje jeszcze wielu kilometrów zewnętrznego ringu. Według Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad miastu potrzebna jest duża obwodnica ze względu na coraz większe natężenie ruchu na już istniejących odcinkach obwodnicy w ciągu tras S2 i S8.

Ostatni Generalny Pomiar Ruchu, który Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przeprowadziła w 2015 r. pokazał, że przez most Grota Roweckiego w ciągu S8 przejeżdża średnio ponad 140 tys. pojazdów na dobę, a w godzinach szczytu ten fragment obwodnicy Warszawy jest permanentnie zakorkowany. Tłoczno jest także na zachodnim wylocie z Warszawy oraz zachodnio – południowej obwodnicy w ciągu drogi S2.

Z tego powodu, w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ruszają prace nad trasą A50, czyli „dużą” obwodnicą Warszawy.

Ruszają prace analityczne

– W pierwszej kolejności przeprowadzona zostanie analiza wskazująca na optymalne oddalenie wariantów przyszłej obwodnicy od granic administracyjnych miasta oraz miejsca ich możliwych powiązań z istniejącą i planowaną siecią dróg. Uwzględnione zostanie również skomunikowanie z planowanym Centralnym Portem Komunikacyjnym. Następnie dla wstępnie nakreślonego modelu sieci drogowej zostanie wykonana uproszczona prognoza ruchu, której wyniki pokażą przyszłe, szacunkowe natężenia ruchu – wyjaśnia Jan Krynicki, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

– Wielopłaszczyznowa analiza będzie podstawą do określenia klasy i przekroju planowanej obwodnicy. Równocześnie, wskazane elementy sieci zostaną wstępnie poddane analizie oddziaływania na środowisko przyrodnicze i mieszkańców, co pozwoli na wskazanie stref wyjątkowo wrażliwych dla mających powstać poszczególnych elementów dużej obwodnicy Stolicy – dodaje.

Czekamy na plany obwodnicy

W wyniku analizy możliwe będzie wskazanie poglądowych wariantów korytarzy obwodnicy. Te zaś będzie trzeba poddać dalszym pracom, aby w rezultacie uzyskać finalne Studium Korytarzowe.

Niezależnie od tego aktualnie w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad opracowywane jest Studium Korytarzowe dla drogi ekspresowej S10 Toruń – Płock – S7 (Nowy Dwór Mazowiecki) – S8 (Wołomin).

W założeniu jeden z fragmentów drogi S10 ma stanowić północną obwodnicę Stolicy, stając się elementem „dużej” obwodnicy Warszawy.

Kinga Rochalska

Fot. www.flickr.com

Like this Article? Share it!

About The Author

Comments are closed.