Brak wystarczającej liczby okienek, długie kolejki na poczcie przy ul. 1 Maja w Grodzisku Mazowieckim oraz listonosze, którzy zostawiają awizo w skrzynkach, nawet gdy mieszkańcy są w domu – to problemy, na które zwracają uwagę nasi czytelnicy. Zdaniem Poczty Polskiej, obsługa placówki pocztowej jest prawidłowa.
Postanowiliśmy zająć się sprawą poczty przy ul. 1 Maja w Grodzisku Mazowieckim w momencie kiedy do naszej redakcji zadzwonił czytelnik z prośbą o pilną interwencję. W jego opinii, na Poczcie czynne jest tylko jedno okienko. W pozostałych trzech obsługiwani są tylko klienci Banku Pocztowego.
Ogromne kolejki, które tworzą się na Poczcie spowodowane są również faktem, iż listonosze zostawiają awizo w skrzynkach pocztowych, nie sprawdzając wcześniej czy mieszkańcy są w domu. Wiele osób będących na emeryturze czy niepracujących nie ma możliwości odebrania listu bezpośrednio od listonosza.
O wyjaśnienie sytuacji w Placówce poprosiliśmy Pocztę Polską.
Zdaniem Poczty Polskiej liczba etatów w filii placówki pocztowej przy ul. 1 Maja w Grodzisku Mazowieckim jest wystarczająca. Klientów obsługuje trzech asystentów – jeden na pierwszej zmianie oraz dwóch na drugiej zmianie. Odstępstwa od tego standardu następują, kiedy jeden z dwóch obecnych na zmianie asystentów musi obsłużyć listonoszy rozliczających się z awizowanych przesyłek.
– Każde z działających stanowisk obsługuje klientów korzystających z oferowanych przez nas usług pocztowych, jak i bankowych – podkreśla Kamila Supron – Kalinowska z Biura Prasowego Poczty Polskiej.
Jak wskazuje zespół Biura Prasowego Poczty Polskiej, listonosze doręczają przesyłki od godz. 7:00 do 15:00. Mieszkańcy, którzy przebywają w tym okresie poza adresem wskazanym na przesyłce mają do dyspozycji usługę doręczenie na życzenie pod wskazany adres.
Co więcej, istnieje możliwość otrzymania bezpłatnej informacji sms-em lub e-mailem o zbliżającym się doręczeniu przesyłki w ramach usługi awizo w wersji elektronicznej. Formularz z żądaniem otrzymywania zawiadomień można złożyć zarówno w formie elektronicznej za pośrednictwem Internetu, jak również w formie papierowej w placówce pocztowej albo za pośrednictwem listonosza.
Kinga Rochalska |
Comments are closed.