czwartek, 28 marca, 2024
Flesch Mazowsza

Opóźnienie przy budowie przejść podziemnych

Mimo przywrócenia ruchu kolejowego na linii Grodzisk Mazowiecki – Warszawa, nie wszystkie prace zostały zakończone. Opóźnienie widoczne jest przy budowie przejść podziemnych pod torami linii 447. PKP PLK S.A. przewiduje, że zostaną one oddane do użytku dopiero w I kwartale 2019 r.

Nawet 7-miesięczny poślizg

We wrześniu otwarto zamkniętą przez ponad rok linię kolejową nr 447. Prace są jednak dalekie od ukończenia. Największym problemem dla pasażerów są tymczasowe dojścia na perony oraz uszczuplony rozkład jazdy. We Włochach, Ursusie, Piastowie, Parzniewie, Brwinowie i Milanówku uruchomione zostały tymczasowe dojścia do peronów w poziomie szyn. W każdym z tych miejsc pociągi zwalniają do 20 km/h.

Zmiany terminów

Opóźnienie prac powoduje też wolniejszy ruch pociągów. Przyczyną opóźnień są zmiany terminów oddania do użytkowania przejść podziemnych przy stacji i przystankach, które wynikają z dodatkowych zakresów prac budowlanych, niekiedy związanych z dodatkową procedurą administracyjną, m.in. uzgodnieniami z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków, czy pozwoleniami na rozbiórkę pozyskiwanymi u Wojewody. Dodatkowo, zmiany wynikają z kolizji z liniami elektroenergetycznymi, które nie były zlokalizowane na mapach projektowych.

Pruszków: największe opóźnienia

Opóźnienie realizacji poszczególnych przejść podziemnych wynosi od miesiąca do siedmiu miesięcy. Jak informuje przedstawiciel PKP PLK S.A., największe opóźnienia przy budowie przejścia podziemnego w Pruszkowie wynikają ze wstrzymania prac na wysokości peronu do czasu nasunięcia nad istniejące przejście części zabytkowej wiaty oraz dodatkowych prac projektowych związanych z ujawnionym w trakcie realizacji kontraktu złym stanem części elementów przejścia podziemnego oraz wiaty bocznej.

Zakończenie remontu w I kwartale 2019 r.

– W Piastowie prace związane z modernizacją przejścia są na etapie wykończeniowym. Wykonawca kończy układanie kafelków na ścianach i posadzce. Niebawem rozpoczną się prace przy montażu oświetlenia i nagłośnienia. W Brwinowie wejście na peron od strony ul. Rynek jest już w fazie wykończenia. Ułożono okładziny kamienne na schodach. W najbliższym czasie będą układane płytki ceramiczne na ścianach klatki schodowej oraz będą montowane windy. Natomiast w przejściu w Milanówku zakończono roboty konstrukcyjne z wyjątkiem zadaszenia nad wyjściem od strony ul. Krakowskiej. Wyjście, jak również zadaszenia wyjścia na peron musiało być dodatkowo rozebrane z uwagi na zły stan techniczny. Obecnie projekty odtworzeniowe są złożone u Wojewody dla pozyskania wymaganych decyzji – wyjaśnia Karol Jakubowski z PKP PLK S.A.– Przejścia podziemne zostaną oddane do użytku od razu po uzyskaniu wymaganych pozwoleń. Zakładamy, że będzie to w pierwszym kwartale przyszłego roku – dodaje przedstawiciel PKP PLK S.A.

Kinga Rochalska

Like this Article? Share it!

About The Author

Comments are closed.