Od maja rozpoczynają się wielomiesięczne utrudnienia dla pasażerów PKP. Jednak kolejarze zapewniają, że przebudowa trasy jest niezbędna, aby usprawnić komunikację. Warto więc uzbroić się w cierpliwość.
Przygotowanie do przebudowy rozpoczęło się 4 maja.
Prace obejmą przejścia podziemne na przystankach: Brwinów, Milanówek, Piastów, Warszawa Ursus i Warszawa Włochy. W Parzniewie, położonym w gminie Brwinów, rozpocznie się budowa nowego przystanku, a w Brwinowie zostanie zbudowane nowe przejście pieszo – rowerowe ( przy ulicach Przejazd i Sportowej).
Jak mówił rzecznik prasowy PKP PLK SA, Karol Jakubowski, kluczowy etap modernizacji linii podmiejskiej zaplanowano dopiero od września, a zmiany te łączą się z wprowadzeniem zastępczej komunikacji autobusowej na 12 miesięcy. Jak twierdzą włodarze okolicznych gmin, będzie obowiązywała zastępcza komunikacja autobusowa, która usprawni przejazdy.
Jak wiadomo, dopiero od września wykonawca zamknie szlak do Grodziska i przystąpi do gruntownej przebudowy torów, sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania ruchem kolejowym i infrastruktury pasażerskiej. Wstrzymanie linii jest konieczne, aby ukończyć prace o kilka miesięcy wcześniej.
Na 22 kilometrach odcinku dwutorowej trasy z Warszawy Włochy do Grodziska Mazowieckiego wymienione zostaną szyny, podkłady, cała sieć trakcyjna i 15 rozjazdów. Dzięki modernizacji komfort podróży będzie znacznie lepszy, a nowo powstałe perony zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Także prędkość pociągów zwiększy się z 80 km/h do 120 km/h. Prace powinny zakończyć się jesienią 2018 roku, a cała inwestycja wyniesie około 300 mln złotych.
Tekst i foto:
Daria Głowacka
Comments are closed.