sobota, 23 listopada, 2024
Flesch Mazowsza

Rozpocznie się przebudowa żelaznej trasy

Od maja rozpoczynają się wielomiesięczne utrudnienia dla pasażerów PKP. Jednak kolejarze zapewniają, że przebudowa trasy jest niezbędna, aby usprawnić komunikację. Warto więc uzbroić się w cierpliwość.

Przygotowanie do przebudowy rozpoczęło się 4 maja.

Prace obejmą przejścia podziemne na przystankach: Brwinów, Milanówek, Piastów, Warszawa Ursus i Warszawa Włochy. W Parzniewie, położonym w gminie Brwinów, rozpocznie się budowa nowego przystanku, a w Brwinowie zostanie zbudowane nowe przejście pieszo – rowerowe ( przy ulicach Przejazd i Sportowej).

Jak mówił rzecznik prasowy PKP PLK SA, Karol Jakubowski, kluczowy etap modernizacji linii podmiejskiej zaplanowano dopiero od września, a zmiany te łączą się z wprowadzeniem zastępczej komunikacji autobusowej na 12 miesięcy. Jak twierdzą włodarze okolicznych gmin, będzie obowiązywała zastępcza komunikacja autobusowa, która usprawni przejazdy.

Jak wiadomo, dopiero od września wykonawca zamknie szlak do Grodziska i przystąpi do gruntownej przebudowy torów, sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania ruchem kolejowym i infrastruktury pasażerskiej. Wstrzymanie linii jest konieczne, aby ukończyć prace o kilka miesięcy wcześniej.

Na 22 kilometrach odcinku dwutorowej trasy z Warszawy Włochy do Grodziska Mazowieckiego wymienione zostaną szyny, podkłady, cała sieć trakcyjna i 15 rozjazdów. Dzięki modernizacji komfort podróży będzie znacznie lepszy, a nowo powstałe perony zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Także prędkość pociągów zwiększy się z 80 km/h do 120 km/h. Prace powinny zakończyć się jesienią 2018 roku, a cała inwestycja wyniesie około 300 mln złotych.

Tekst i foto:

Daria Głowacka

Like this Article? Share it!

About The Author

Comments are closed.