piątek, 19 kwietnia, 2024
Flesch Mazowsza

Kolejny remont torowiska!

W drugiej połowie 2018 roku zakończy się remont torowiska na trasie Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki. Nie oznacza to jednak, że pociągi kursować będą bez większych zmian. PKP PLK S.A. rozpoczęła przygotowania do kolejnego remontu – modernizacji linii średnicowej.

Od 3 września 2017 r. prowadzone są intensywne prace remontowe na 22 – kilometrowym odcinku podmiejskiej linii kolejowej od stacji Warszawa – Włochy do Grodziska Mazowieckiego. Przedstawiciele PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. twierdzą, że ruch pociągów zostanie przywrócony zgodnie z planem, czyli we wrześniu 2018 r. Niedługo potem rozpocznie się jednak jedna z największych i najbardziej uciążliwych inwestycji, które czekają Warszawę – modernizacja linii średnicowej.

Umowa na projekt przebudowy linii podpisana

Kolejarze podpisali już umowę na projekt przebudowy linii średnicowej z konsorcjum Torprojekt i Kuryłowicz&Associates. Umowa opiewa na 22 miliony złotych.

– Przewidujemy, że do końca tego roku wykonawca przedstawi nam warianty przebudowy linii średnicowej. W przyszłym roku zamierzamy ogłosić przetarg na prace budowlane, tak żeby na początku 2020 roku wejść na plac budowy. Inwestycja ma zakończyć się do roku 2023 – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK S.A.

Konieczna modernizacja linii

Celem remontu jest zwiększenie przepustowości linii średnicowej podmiejskiej oraz linii dalekobieżnej.

– W tej chwili na podmiejskiej linii średnicowej może jeździć maksymalnie 14, 16 pociągów w ciągu godziny, założenie jest takie by było ich 24. Na linii dalekobieżnej tych pociągów powinno być znacznie więcej – zapowiada Ireneusz Merchel.

Ponadto w ramach inwestycji zostaną wybudowane nowoczesne przystanki kolejowe. Zmodernizowane zostaną także tory dalekobieżne i podmiejskie, most nad Wisłą oraz inne obiekty na linii od Warszawy Zachodniej do Warszawy Wschodniej.

Remont linii średnicowej z pewnością odbije się na podróżnych. Nie wiadomo jednak jak dokładnie przebiegać będą prace remontowe. Możliwe jest nawet jednoczesne zamknięcie obu tuneli w centrum Warszawy, co wiązałoby się z ogromnymi utrudnieniami dla podróżnych. Przedstawiciele PKP PLK S.A. zaznaczają, że dziś jest zbyt wcześnie, by mówić o tym jak będzie funkcjonował ruch kolejowy w trakcie remontu.

Kinga Rochalska

Fot. Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Like this Article? Share it!

About The Author

Comments are closed.