czwartek, 25 kwietnia, 2024
Flesch Mazowsza

DOJAZDY. Plany taborowe Kolei Mazowieckich

Mazowiecki przewoźnik samorządowy planuje do 2022 r. zakup 71 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych. Obecnie przygotowywana jest procedura zamówienia publicznego.

Codzienne funkcjonowanie milionów Mazowszan bez pasażerskiego transportu kolejowego byłoby praktycznie niemożliwe. Mając na uwadze stałą poprawę jakości realizowanych przewozów pasażerskich Koleje Mazowieckie przygotowują zakup 6 ezt (elektrycznych zespołów trakcyjnych) jako zamówienie podstawowe oraz 65 ezt w opcji.

Spółka planuje zakup pojazdów z wykorzystaniem środków unijnych z perspektywy na lata 2014 – 2020.

– Chcemy, by podróż naszymi pociągami była na jak najwyższym poziomie. To dlatego od lat, przy ogromnym wsparciu naszego właściciela – Samorządu Województwa Mazowieckiego – oraz dzięki efektywnemu wykorzystaniu środków unijnych realizujemy kolejne inwestycje. Kupujemy nowoczesne pojazdy oraz modernizujemy te, które obecnie posiadamy. Nasze starania o wysoki standard usług każdego roku mają odzwierciedlenie w wysokich wynikach przewozowych – zapewnia Artur Radwan, prezes zarządu Kolei Mazowieckich.

Do 2022 r. Koleje Mazowieckie planują zakup łącznie 71 sztuk nowego taboru, w tym:

  • 6 sztuk nowych pięcioczłonowych ezt,
  • 10 sztuk nowych dwuczłonowych ezt,
  • 55 sztuk nowych pięcioczłonowych ezt.

– Mam nadzieję, że te nowe pociągi szybko trafią na naszą linię. W ostatnim czasie powrót z Warszawy do Grodziska to koszmar. W zasadzie nie ma dnia, żeby jakiś skład się nie popsuł – mówi pan Mariusz z Grodziska Maz. dojeżdżający do pracy w stolicy.

Zarząd Kolei Mazowieckich zapewnia, że są one pod względem nowoczesnego taboru niekwestionowanym liderem wśród przewoźników regionalnych.

– Nie zamierzamy tej pozycji oddać, dlatego systematycznie powiększamy nasz park taborowy o nowe pojazdy. Nie inaczej będzie w przyszłych latach – zapowiada Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.

(mg)

Like this Article? Share it!

About The Author

Comments are closed.