czwartek, 25 kwietnia, 2024
Flesch Mazowsza

Nowe metody nauczania

Marcin Giziński 19 października, 2016 Edukacja Brak komentarzy do Nowe metody nauczania

Od 1 września 2016 r do 30 czerwca 2018 r w trzech placówkach gimnazjalnych na terenie dzielnicy Ursus realizowany będzie projekt „TIK? Tak!”, którym objętych zostanie 170 uczniów.

Projekt „TIK? Tak!” ma na celu podniesienie kompetencji kluczowych uczniów poprzez wdrożenie do szkół Gimnazjum nr 130, Gimnazjum nr 131, Gimnazjum nr 132 w dzielnicy Ursus nowych metod nauczania z zastosowaniem TIK (technologii informacyjno-komunikacyjnych). W projekcie udział weźmie 170 uczniów, głównie klas pierwszych, którzy zostaną objęci wszystkimi rodzajami wsparcia. Szczególnie istotne jest przetestowanie przez nich metody pracy WebQuest z wykorzystaniem TIK niestosowanej do tej pory w ursuskich szkołach.

W ramach programu uczestnicy zapoznają się ze sposobem pracy na platformie e-learningowej Moodle, założą własnego bloga na Bloggerze, zapoznają się ze strukturą WebQuestu, stworzą własne projekty WebQuest. W szkoleniu wezmą udział nauczyciele przedmiotów wiodących w gimnazjum: z j. polskiego, matematyki, chemii, fizyki, geografii, biologii, j. angielskiego, historii z każdej ze wszystkich trzech szkół.

Prowadzone będą także zajęcia motywacyjno-wyrównawcze z przedmiotów: j. angielski, matematyka, fizyka, chemia. Program zajęć będzie nastawiony na wyrównanie dysproporcji dla uczniów mających trudności edukacyjne. Będą one uwzględniały wykorzystanie narzędzi TIK, e-podręczniki na wolnych licencjach oraz pracę na platformie e-learningowej EDUSCIENCE.

W ramach zajęć wyrównawczych zostaną utworzone grupy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (niepełnosprawni, z zaburzeniami). W tych grupach oprócz nauczyciela prowadzącego zajęcia, będzie także nauczyciel wspierający bądź pedagog specjalny w zależności od potrzeb.

Ponadto odbywać się będą szkolenia dla nauczycieli, zajęcia terapeutyczne dla uczniów z zaburzeniami rozwojowymi i problemami osobistymi. Dla młodzieży mającej specyficzne trudności w opanowaniu umiejętności czytania i pisania przewidziano zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Dla rodziców dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi utworzone zostaną grupy wsparcia.

Dodatkowo przez cały okres trwania projektu prowadzone będą warsztaty, spektakle językowe oraz laboratoria: fizyczne, chemiczne czy biologiczne.

Koszt całego projektu to 560 999,93 zł z czego na 532 949,93 zł władze dzielnicy wnioskowały o dofinansowanie z UE rozłożone na trzy lata. Wkład własny Dzielnicy Ursus wyniesie 28 050 zł.

Z programu do wszystkich objętych nim placówek zostaną zakupione pomoce naukowe w postaci: 115 tabletów, 6 tablic multimedialnych z projektorami, 3 kamer cyfrowych i 3 aparatów fotograficznych.

Oprac. (mg)

Like this Article? Share it!

About The Author

Comments are closed.